Τίτλοι Ειδήσεων

 

Αγοραπωλησίες ποσοστών στην Ολυμπία Οδό .. Τι αλλάζει PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 14 Δεκέμβριος 2009 07:35

Η Hochtief, η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Γερμανίας, όπως αποκαλύπτει η "Ελευθεροτυπία" ανέβαλε τη δημόσια εγγραφή της θυγατρικής της, γνωστής ως Hochtief Concessions, στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης πριν από μερικές μέρες.Ο γερμανικός όμιλος σκόπευε να αντλήσει 1 δισ. ευρώ από τη δημόσια εγγραφή της θυγατρικής της, που έχει συμμετοχές και διαχειρίζεται διόδια αυτοκινητόδρομων και αεροδρόμια, αλλά αποφάσισε να μην προχωρήσει το εγχείρημα λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν στις διεθνείς κεφαλαιαγορές μετά το συμβάν με το Ντουμπάι και τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα.

Ομως, στο ενημερωτικό για τη δημόσια εγγραφή της θυγατρικής της υπάρχει μια σημαντική πληροφορία. Η Hochtief έχει συμφωνήσει να πουλήσει μέρος του μεριδίου που έχει στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός Α.Ε. στον όμιλο της ΓΕΚ.

Η κοινοπραξία επιλέχθηκε το 2008 για να ανακατασκευάσει και εκμεταλλευθεί τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα, Κόρινθος, Πάτρα, Πύργος, Τσακώνα για τα επόμενα 30 χρόνια. Στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. συμμετέχουν επίσης η γαλλική Vinci και οι ελληνικοί όμιλοι Ακτωρ και JP Αβαξ. Η στήλη πληροφορείται ότι το ίδιο θα κάνουν και άλλες εταιρείες της κοινοπραξίας, με αποτέλεσμα το ποσοστό της ΓΕΚ να ανέλθει στο 17%.

Επειδή συνήθως όλοι οι ανωτέρω όμιλοι είναι οικονομικά εύρωστοι και δεν έχουν λόγο να πουλήσουν ποσοστά σε ένα έργο παραχώρησης, το φτωχό μυαλό κάποιου πάει σε κάτι άλλο. Σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα στον Τύπο, οι δύο μεγάλες κοινοπραξίες που διεκδικούσαν το έργο Μαλιακός-Κλειδί της εθνικής οδού, δηλαδή η ελληνογερμανική της Hochtief και η ελληνογαλλική της Vinci, αποφάσισαν να τα βρουν μεταξύ τους, συνασπίστηκαν και αποφάσισαν να προχωρήσουν το έργο, παραιτούμενες όλων των ένδικων μέσων.

Οι κακές γλώσσες της εποχής έλεγαν ότι οι όμιλοι αντιλήφθηκαν πως ήταν προτιμότερο να έχουν όλοι από ένα μικρότερο κομμάτι μιας μεγαλύτερης πίτας παρά να αντιδικούν. Αφού λοιπόν τα βρήκαν μεταξύ τους στο Μαλιακός-Κλειδί, γιατί να μην τα βρούν κι αλλού, σύμφωνα με τις ίδιες κακές γλώσσες. Το έργο της ανακατασκευής Κόρινθος-Τσακώνα είχαν διεκδικήσει η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός Α.Ε. και μια άλλη στην οποία συμμετείχε ο όμιλος της ΓΕΚ με την ισπανική Dragados.

Η Ολυμπία Οδός Α.Ε. κέρδισε το έργο το 2008 και προφανώς μερικές εταιρείες της κοινοπραξίας θεώρησαν σωστό να βάλουν μέσα και τη ΓΕΚ. Κάποιος πιθανόν να αναρωτηθεί γιατί όχι τους Ισπανούς συνεταίρους της τελευταίας. Η απάντηση ίσως βρίσκεται στο γεγονός ότι οι Ισπανοί είναι μεγαλομέτοχοι της Hochtief, οπότε εμμέσως συμμετέχουν.

BEST-TV

ISTHMOS.GR