Τίτλοι Ειδήσεων

 

Eνάντια στην «κατάργηση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο» PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 28 Ιούνιος 2010 16:13

Πορεία και κατάθεση ψηφίσματος στη Βουλή ενάντια στην «κατάργηση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο» από την Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.
Τη διατήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, την επαναφορά όλων των δρομολογίων που καταργήθηκαν το 2009, τη διατήρηση του προσωπικού για τη σωστή λειτουργία του σιδηροδρόμου, την κανονικοποίηση της γραμμής του μετρικού V της Πελοποννήσου, την κατασκευή των τμημάτων Κόρινθος- Άργος-Ναύπλιο και Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία, την επαναλειτουργία της γραμμής Τρίπολη-Καλαμάτα, καθώς και τη στήριξη των προαστιακών δρομολογίων σε όλους τους νομούς της Πελοποννήσου, ζήτησαν η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με ψήφισμα - απόφαση προς όλα τα κόμματα και προς το Υπουργείο Μεταφορών που κατέθεσαν σήμερα στη Βουλή, μετά την πορεία διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν.
Νωρίτερα, σε συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ στην οδό Ακαδημίας, η Συντονιστική Επιτροπή για το σιδηρόδρομο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών εξέφρασαν τη ριζικά αντίθετη στάση τους «με κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας- Καλαμάτας και Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας» και απαίτησαν ένα «σύγχρονο σιδηρόδρομο».
Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο νομάρχης Μεσσηνίας και πρόεδρος της ΕΝΑΕ Δημήτρης Δράκος επισημαίνοντας το γεγονός ότι «ο σιδηρόδρομος είναι συνυφασμένος με τη ανάπτυξη της Πελοποννήσου», ανέφερε ότι «δεδομένου ότι το συντριπτικά μεγάλο μέρος του τεράστιου ελλείμματος του οργανισμού του ΟΣΕ οφείλεται σε ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου προς τον οργανισμό, αλλά και σε παραλείψεις και λανθασμένες επιλογές, θεωρούμε εξαιρετικά άδικη την επιλογή για περικοπές δρομολογίων».
Δηλώνοντας τη στήριξη και την αλληλεγγύη του προς τους εργαζομένους του σιδηροδρόμου ανέφερε ότι «δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου για τη σημερινή κατάσταση. Είναι αυτοί που έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για τη λειτουργία του».
Τόνισε δε, ότι «ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στη σωστή κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου» και πρόσθεσε ότι «στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, υπάρχει η δυνατότητα να υπάρξει βιώσιμη λύση».
Ο κ. Δράκος, καταλήγοντας, επισήμανε τη ζωτική σημασία που υπάρχει για τη δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου «σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο», αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορεί να υπάρξει Μοριάς χωρίς την παρουσία σιδηρόδρομου».
Απ’ την πλευρά του, ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας σιδηροδρομικών Νίκος Κουτσούκης, επιρρίπτοντας ευθύνες στις κυβερνήσεις «που ανάγκαζαν τον σιδηρόδρομο να δανείζεται για έργα υποδομής, τα οποία όφειλαν να χρηματοδοτούν σε επίπεδο εθνικής οικονομίας», ανέφερεε ότι «από τα 10 δισ. ευρώ που χρωστάει σήμερα ο ΟΣΕ, το 85% οφείλεται στη μη καταβολή χρεών και τοκοχρεολυσίων από δάνεια». Ο κ. Κουτσούκης υπογράμμισε το γεγονός ότι πρέπει να διασφαλιστεί το μέλλον του σιδηροδρόμου και των εργαζομένων και κατέληξε λέγοντας «όχι στη διάλυση και τον μαρασμό, ναι στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό».
Ο Κώστας Φασούλας από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου μίλησε για τον «μύθο των ελλειμμάτων, που στην πραγματικότητα δημιουργήθηκαν από τον αδιέξοδο δανεισμό για υποδομές που ξεκίνησε από την περίοδο της χούντας», ενώ χαρακτήρισε «ανεγκέφαλους όσους υποβάθμισαν τον σιδηρόδρομο, αφού υποσκάπτουν την ανάπτυξη όλης της Ελλάδας».
Φορείς από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Πελοποννήσου τόνισαν ότι ο σιδηρόδρομος είναι σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη του τόπου. Συγκεκριμένα, από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Αρκαδίας, η Χαρίκλεια Τσιώλη μίλησε για ένα «προμελετημένο έγκλημα, ένα σαμποτάζ που γίνεται εις βάρος του σιδηροδρόμου» και εξέφρασε την πεποίθησή της ότι «ο σιδηρόδρομος είναι ένα κομμάτι της ανάπτυξης που όλοι πρεσβεύουμε και μπορούμε να το δούμε ακριβώς ως μοχλό αυτής της ανάπτυξης και όχι ως στοιχείο υποβάθμισης». Με τη σειρά του, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας μιλώντας για το ίδιο θέμα επισήμανε ότι «χωρίς τρένο δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στην Πελοπόννησο». Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο αντινομάρχης Ηλείας, λέγοντας ότι «και η Ηλεία είναι αντίθετη στην κατάργηση του σιδηροδρόμου και είναι δεδομένη η βούλησή της για ανάπτυξη». Ο νομάρχης Αργολίδας Βασίλης Σωτηρόπουλος, συντασσόμενος με τον αγώνα για τη σωτηρία του σιδηροδρόμου, είπε: «Το έργο δεν πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να δώσουμε αγώνες για τον σιδηρόδρομο. Η αναγκαιότητα του δικτύου αυτού είναι εκ των ων ουκ άνευ» και επισήμανε ότι «αυτή είναι η εντολή που έχουμε από τον κόσμο και αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε».
Στη συνέντευξη Τύπου παρευβρέθησαν οι βουλευτές Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς και Νάντια Γιαννακοπούλου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος και μέλη από τους Οικολόγους Πράσινους.